Συχνές Ερωτήσεις Φοιτητών
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 4152
Eξετάσεις στο Μάθημα της Στρατηγικής στα Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών: Απαντήσεις σε Συχνές Ερωτήσεις Φοιτητών
1. Με ποιο τρόπο θα εξεταστούμε (ανοικτά ή κλειστά βιβλία) και ποια η ύλη μας;
Οι εξετάσεις θα διεξαχθούν με ανοικτά βιβλία. Στην εξεταστέα ύλη περιλαμβάνεται όλο το ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ ΥΛΙΚΟ (δηλαδή μελέτες περιπτώσεων, επιμέρους κεφάλαια από το βιβλίο και άρθρα). Δεν θα εξεταστείτε στο ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ.
2. Τι υλικό μπορούμε να έχουμε μαζί μας κατά τη διάρκεια της εξέτασης;
Μπορείτε να έχετε μαζί σας τα βιβλία του μαθήματος, το υποχρεωτικό υλικό, καθώς και ότι άλλο υλικό επιθυμείτε.
ΠΡΟΣΟΧΗ !! Σε περίπτωση που δεν έχετε μαζί σας το υποχρεωτικό υλικό και χρειαστεί να ανατρέξετε σ’αυτό (πχ ζητηθεί ως θέμα εξετάσεων μια από τις υποχρεωτικές μελέτες περιπτώσεων ή ένα από τα υποχρεωτικά άρθρα), τότε δεν θα έχετε τη δυνατότητα να το δανειστείτε από συμφοιτητή σας, ή κάποιος να το φωτοτυπήσει για εσάς! Σε μια τέτοια περίπτωση θα αναγκαστείτε να γράψετε με βάση ότι θυμάστε. Μην κάνετε αυτό το λάθος. Δικαιούστε να έχετε μαζί σας ότι υλικό επιθυμείτε.
3. Τα θέματα των εξετάσεων (για το μάθημα της ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ) πως είναι συνήθως;
Τα θέματα εξετάσεων συνήθως ανήκουν στις πιο κάτω κατηγορίες
Α) Υποχρεωτικές μελέτες περιπτώσεων. Αυτές διαφοροποιούνται από μεταπτυχιακό σε μεταπτυχιακό και από έτος σε έτος. Δείτε ποιές είναι οι υποχρεωτικές μελέτες περιπτώσεων για το έτος σας (πχ Swatch, Nokia, Compufix, Disney ή οποιαδήποτε άλλη βασική μελέτη περίπτωσης η οποία κατά περίπτωση υιοθετείται για τη συγκεκριμένη χρονιά). Μπορεί να σας τεθούν ερωτήσεις που δεν έχουν συζητηθεί στο συγκεκριμένο μάθημα και αναφέρονται σε οποιοδήποτε άλλο τμήμα του μαθήματος.
Β) Μια νέα μελέτη περίπτωσης. Αυτή θα είναι της τάξης της 2-4 σελίδων και συνήθως είναι στα ελληνικά. Θα σας δίνεται χρόνος να τη μελετήσετε και να απαντήσετε στα 2-3 ερωτήματα που συνήθως την ακολουθούν. Τα ερωτήματα αυτά συνήθως θα έχουν να κάνουν με την περιγραφή της στρατηγικής, την αξιολόγηση στρατηγικής, την πρόταση νέας στρατηγικής ή οτιδήποτε άλλο τμήμα του μαθήματος (πχ Ε&Σ, εξωτερικό περιβάλλον, όραμα/αποστολή, εσωτερικό περιβάλλον, υλοποίηση στρατηγικής κλπ).
Γ) Ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών (multiple choice questions). Σπάνια βάζω μόνο ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών. Συνήθως αυτές συνοδεύονται και από κάποιο θέμα της κατηγορίας Α ή Β. Συχνά οι ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών καλύπτουν μεγάλο μέρος της ύλης του μαθήματος και στόχος τους είναι να διαπιστώσουν κατά πόσον οι φοιτητές πραγματικά έχουν μελετήσει όλη την ύλη (σε αντίθεση με ένα θέμα της κατηγορίας Α ή Β το οποίο μπορεί να εξετάζει ένα μεμονωμένο τμήμα του μαθήματος).
Συχνά στις ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών υπάρχουν απλές ερωτήσεις που αναφέρονται στις επιμέρους υποχρεωτικές για το μεταπτυχιακό πρόγραμμα και έτος, μελέτες περιπτώσεων (πχ Compufix, Disney κλπ) ή/και υποχρεωτικά άρθρα. Στόχο έχουν να διερευνήσουν κατά πόσον ο φοιτητής ξέρει πολύ βασικά ερωτήματα που αφορούν τις υποχρεωτικές μελέτες περιπτώσεων ή τα βασικά άρθρα (ή αντίθετα ο φοιτητής δεν τα έχει διαβάσει καθόλου, ούτε κατάλαβε/θυμάται κάτι από τη συζήτηση που διεξήχθη κατά τη διάρκεια του μαθήματος).
Για να μειωθεί η πιθανότητα αντιγραφής στις ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών, δημιουργούνται περίπου 10 διαφορετικές κατηγορίες ερωτήσεων. Αυτό σημαίνει ότι ο πιο κοντινός σε εσάς φοιτητής που έχει τις ίδιες ερωτήσεις βρίσκεται αρκετά θρανία μακριά σας.
Δ) Συνδυαστικές ερωτήσεις. Θα μπορούσε να υπάρξει ερώτηση που να ζητάει το συνδυασμό δύο τεχνικών που έχουν διδαχθεί ή εφαρμογή μιας τεχνικής σε κάποιο πραγματικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει κάποια επιχείρηση.
Ε) Ερωτήσεις που σας ζητείται να εκφράσετε άποψη για κάποιο θέμα που καλύπτει το μάθημα (πχ value discuplines, στρατηγικές ομάδες, προγραμματισμός με βάση σενάρια). Μπορεί να σας ζητηθεί να τεκμηριώσετε την απάντησή σας χρησιμοποιώντας την αβγ τεχνική που διδάχτηκε στο μάθημα.
4. Να διαβάζουμε όλο το υποχρεωτικό υλικό ή μόνο τα SOS;
Θα σας συνιστούσα να διαβάζετε όλο το υποχρεωτικό υλικό. Πολλοί φοιτητές για παράδειγμα δεν διαβάζουν τα παραρτήματα των κεφαλαίων. Αυτό είναι λάθος καθώς ενδέχεται κάποιο θέμα εξετάσεων να προέρχεται από παράρτημα.
Επίσης άλλοι φοιτητές δεν διαβάζουν τα τελευταία κεφάλαια καθώς δεν προλαβαίνουν.
Τέλος, συχνά μου αρέσει να βάζω θέματα τα οποία δεν έχουν μπει στο παρελθόν. Αυτό σημαίνει ότι κάτι που θεωρείται SOS (γιατί έχει "πέσει" σε παλιότερες περιόδους), μπορεί να μην μπει ως θέμα εξετάσεων για αρκετό καιρό.
5. Διαβάζουμε ακόμα και αυτά (πχ τμήματα κεφαλαίων, άρθρα κ.α.), στα οποία δεν δαπανήσαμε χρόνο κατά τη διάρκεια του μαθήματος;
Οφείλετε να έχετε διαβάσει όλο το ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ υλικό, είτε έχουμε δαπανήσει σημαντικό χρόνο σ’ αυτό είτε καθόλου. Το βιβλίο και τα άρθρα που σας δίνω αναλύουν την ύλη με σημαντικά μεγαλύτερη εμβάθυνση από αυτή στην οποία εμείς μπορούμε να υπεισέλθουμε στις τρεις ώρες του μαθήματος. Εξ’ άλλου είσαστε μεταπτυχιακοί φοιτητές του ΟΠΑ..
6. Να διαβάσουμε και τα παραρτήματα;
Εννοείται! Στα παραρτήματα συνήθως εντάσσονται χρήσιμες τεχνικές και όχι άχρηστο υλικό του μαθήματος. Κατά συνέπεια πολλές φορές τα θέματα εξετάσεων προέρχονται από τα παραρτήματα. Είναι κρίμα να έχετε διαβάσει τις 400 σελίδες της ύλης, να έχετε αγνοήσει τις 30 σελίδες των παραρτημάτων και να πέσει θέμα εξετάσεων από κάποιο παράρτημα.....
7. Πόσο χρόνο διαρκούν συνήθως οι εξετάσεις;
H αναγραφόμενη στο πρόγραμμα διάρκεια των εξετάσεων είναι 3 ώρες. Σε κάθε περίπτωση o πραγματικός χρόνος των εξετάσεων είναι συνάρτηση των εκάστοτε θεμάτων. Κάποιες φορές η διάρκεια των εξετάσεων μπορεί να είναι μόλις 1:30 ώρες. Συνήθως είναι 2 ώρες.
8. Μπορούμε να έχουμε μαζί μας και να χρησιμοποιούμε tablets ή laptops;
ΟΧΙ, δεν μπορείτε. Συχνά υπάρχουν καταγγελίες για ηλεκτρονικές αντιγραφές (ιδιαίτερα στα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών). Μπορείτε να έχετε μαζί σας ότι υλικό επιθυμείτε σε έντυπη μορφή αλλά όχι σε ηλεκτρονική.
(Διατηρώ μια μικρή επιφύλαξη στην πιο πάνω γενίκευση σε περίπτωση που το μεταπτυχιακό σας επιτρέπει tablets ή laptops)
Καλή επιτυχία !!