Βιβλία
- Λεπτομέρειες
- Εμφανίσεις: 7502
Στρατηγική των Επιχειρήσεων: Ελληνική και Διεθνής εμπειρία Τόμος Α' Θεωρία
Στόχος του βιβλίου είναι, όχι μόνο να παρουσιάσει με τρόπο εύληπτο αλλά ταυτόχρονα κριτικό, μια πλειάδα τεχνικών στρατηγικής ανάλυσης. Κάθε κεφάλαιο συνοδεύεται από πρόσφατα ενημερωμένη διεθνή βιβλιογραφία, η οποία μπορεί να αποτελέσει πολύτιμο βοηθό για τον αναγνώστη που επιθυμεί να εμβαθύνει στο αντικείμενο.
Παράλληλος στόχος είναι να βοηθήσει τον αναγνώστη να κατανοήσει τις ιδιαιτερότητες κάθε στρατηγικής επιλογής και τα τυχόν προβλήματα στην εφαρμογή της. Γίνεται έτσι σαφές στον αναγνώστη ότι σε θέματα στρατηγικής δεν υπάρχουν εύκολες λύσεις ούτε ‘συνταγές επιτυχίας’. Οι στρατηγικές αποφάσεις είναι πολύπλοκες, εμπεριέχουν αβεβαιότητα και κατά συνέπεια ενδέχεται να αποτύχουν.
Στρατηγική των Επιχειρήσεων: Ελληνική και Διεθνής εμπειρία Τόμος Β' Μελέτες Περιπτώσεων
Ελπίζω το παρόν βιβλίο να αποτελέσει χρήσιμο βοήθημα τόσο για τους φοιτητές που ενδιαφέρονται για την σύνδεση της θεωρίας με την πράξη, όσο και για τα στελέχη επιχειρήσεων που θα ήθελαν να μελετήσουν τις πραγματικές καταστάσεις κάτω από τις οποίες διαμορφώνεται η στρατηγική και λαμβάνονται οι στρατηγικές αποφάσεις.
Επίκαιρα Θέματα Στρατηγικής των Επιχειρήσεων
Τα βασικά ερωτήματα που πραγματεύεται το βιβλίο στα επιμέρους κεφάλαιά του είναι:
Κεφάλαιο 1: Nεότερες απόψεις για τη Στρατηγική. Που οδηγείται η στρατηγική σκέψη μετά τον Michael Porter και ιδιαίτερα την τελευταία δεκαετία;
Κεφάλαιο 2: Γιατί ακόμα και οι πιο αξιοθαύμαστες επιχειρήσεις και τα πιο ικανά στελέχη συχνά λαμβάνουν καταστροφικές αποφάσεις στρατηγικής; Τι μπορούν να κάνουν οι επιχειρήσεις μας για να αποφύγουν τις παγίδες στη στρατηγική σκέψη;
Κεφάλαιο 3: Πως μπορούν οι επιχειρήσεις μας να διαχειριστούν τις αλλαγές και να υλοποιήσουν αποτελεσματικά τις στρατηγικές αποφάσεις που λαμβάνουν;
Κεφάλαιο 4: Πως μπορεί μια επιχείρηση να καινοτομήσει στρατηγικά και να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού σε μια αγορά;
Κεφάλαιο 5: Πως μπορεί μια επιχείρηση να γίνει ένας δημιουργικός μιμητής;
Κεφάλαιο 6: Πως το ‘εταιρικό κέντρο’ ή στρατηγείο ομίλων με πολλαπλές δραστηριότητες μπορεί να ελέγξει, να καθοδηγήσει και να προσθέσει αξία στη λειτουργία των θυγατρικών του επιχειρήσεων;
Κεφάλαιο 7: Ποιος ο ρόλος της εταιρικής διακυβέρνησης στη στρατηγική των επιχειρήσεων;
Εξαγορές και Συγχωνεύσεις: Ελληνική και Διεθνής Εμπειρία
Tο παρόν αποτελεί ένα βήμα παρουσίασης των αρχικών αποτελεσμάτων της έρευνας των Εξαγορών και Συγχωνεύσεων οι οποίες έλαβαν χώρα στην Ελλάδα την τριετία 1997-1999.
Στο πρώτο τμήμα του παρόντος παρουσιάζεται η διεθνής εμπειρία στο αντικείμενο και στο δεύτερο τα αποτελέσματα της ελληνικής έρευνας. Στα παραρτήματα που ακολουθούν παρουσιάζεται το ερωτηματολόγιο, η μεθοδολογία της έρευνας καθώς και οι επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην έρευνα.
Πρόκειται για ένα διεθνές βιβλίο, του οποίου εκδότες είναι ο καθηγητής του London Business School Patrick Barwise και ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Βασίλης Παπαδάκης. Στόχος του είναι η εις βάθος ανάλυση της έρευνας στο χώρο της λήψης στρατηγικών αποφάσεων, και η διερεύνηση των κατευθύνσεων που αυτή αναμένεται να ακολουθήσει. Για την ολοκλήρωσή του απαιτήθηκαν 2 ½ περίπου χρόνια συστηματικής εργασίας από τους δύο εκδότες. Σ’ αυτό φιλοξενούνται μερικές από τις πιο σημαντικές προσωπικότητες στον χώρο της επιχειρησιακής στρατηγικής και της λήψης στρατηγικών αποφάσεων.
Το παρόν βιβλίο απευθύνεται σε πολυάσχολα στελέχη όλων των ιεραρχικών επιπέδων, τα οποία αναζητούν έναν σύντομο, ευκολοδιάβαστο, κατανοητό και πρακτικό οδηγό, ο οποίος να τους ξεναγεί στη στρατηγική των επιχειρήσεων. Η βασική θεωρία της στρατηγικής παρουσιάζεται σε σύντομα-ευκολοδιάβαστα κεφάλαια. Κάθε ένα από αυτά ξεκινά με ερωτήσεις προς τον αναγνώστη ή με κάποια μελέτη περίπτωσης. Ο αναγνώστης καλείται να απαντήσει τις ερωτήσεις ή να ανταποκριθεί στη μελέτη περίπτωσης. Στη συνέχεια ακολουθεί η περιγραφή της θεωρίας του κεφαλαίου και η σύνδεση της θεωρίας με τη μελέτη περίπτωσης και τις απαντήσεις που έδωσε ο αναγνώστης. Κάθε κεφάλαιο συνήθως ολοκληρώνεται με άσκηση, η οποία συνδέει τη θεωρία με την επιχείρηση στην οποία εργάζεται ο αναγνώστης. Με τον τρόπο αυτό του δίνεται η δυνατότητα σύνδεσης και εφαρμογής της θεωρίας και των τεχνικών της στρατηγικής στην επιχειρηματική πραγματικότητα.